Caron kanssa ollaan vietelty varmaan jo kolme viikkoa tekemättä mitään sen kummallisempaa. Kotona olen harjoitellut lyhyissä pätkissä kaukokäskyjä. Tänään otin muutamat siirtymiset niin, että välissä oli n. 1,5 metriä. Ainoastaan kerran Caro siirsi takapuoltaan, eli hyvin ainakin tuolta matkalta siirtymiset onnistuvat. Pari päivää sitten otin kaikki muut alokasluokan liikkeet (paitsi luoksepäästävyyden) ja Caro teki töitä tosi innokkaasti. Olen pyrkinyt ohjaamaan ilman paineistamista ja omakin ohjaustyyli on muuttunut pikkuhiljaa. Otin samalla myös paikkamakuuta pihalla niin, että menin nurkan taakse piiloon ja olin siellä ensin n. 10  sekuntia ja palkkasin. Toisella kertaa olin piilossa n. 20 sekuntia ja sitten palkkasin. Caro makasi tarkkaavaisesti eikä vaikuttanut hermostuneelta. Pikkuhiljaa alan siirtyä siis avoimen luokan paikkamakuuseen.

Käytiin läheisellä hiekkakentällä ottamassa pienet treenit lenkin ohella. Olen viime aikoina vahvistanut Vanin perusasentoa siten, että olen liikkunut hyvin vähän eteenpäin ja Vanin on pidettävä perusasento kohdillaan liikkeestäni huolimatta. Hyvin toimii, välillä menee vinoon perusasentoon, mutta silloin olen aloittanut liikkeen alusta. Vahvistin sisällä perusasentoa myös nurkan avulla, eli liike suuntautuikin takavasemmalle. Tätä Vani ei vielä hiffannut kovin hyvin. Toinen tehotreenissä ollut asia oli paikkamakuu. Ohjasin Vanin käden avulla maahan ja nousin itse kunnolla seisomaan, naksautus ja palkkaus, kun Vani rauhoittu paikalleen. Otin myös jo pari askelta eteenpäin, naksautus ja palkkaus. Vani meinaa nousta herkästi seisomaan, joten tätä pitää harjoitella kunnolla, niin, ettei nousemisia pääse tapahtumaan. Olen vahvistanut maahanmenoa sisätiloissa lelun avulla, eli kesken leikin olen käskenyt maahan, palkannut ja vapauttanut. Samaa olen tehnyt istumisen ja seisomisen kanssa. Käytiin leikkimässä motivointipatukoiden kanssa sellaisessa paikassa, missä kuului aika voimakkaasti autojen äänet, mutta missä niitä ei kuitenkaan näkynyt. Tänään Vani meinasi "omia" patukoita, mutta kyllä se on tajunnut sen, että kädessäni oleva patukka on se "juttu". Saalistaa ihan älyttömällä vietillä patukoita eikä päästä niistä irti.